Road Trip στη Δυτική Μακεδονία

Κάπως έτσι ξεκίνησαν οι διακοπές μας το καλοκαίρι, από την Αθήνα βρεθήκαμε στην Καστοριά και καταλήξαμε στην Εύβοια όπου μας περίμενε η θάλασσα.  Ο προορισμός δεν ήταν για εμάς το σημαντικό κομμάτι του ταξιδιού μας με το αυτοκίνητο, αυτό που είχαμε ονειρευτεί ήταν η διαδρομές από πόλη σε πόλη, από χωριό σε χωριό. Αθήνα, Νάουσα, Έδεσσα, Λουτρά Πόζαρ, Νυμφαίο, Φλώρινα, Πρέσπες, Καστοριά. Πρώτη στάση Άγιος Νικόλαος Νάουσας, ένα υπέροχο πάρκο που η φύση έχει επιλέξει να αγκαλιάζει εμάς τους ανθρώπους και να μας δείχνει την ομορφιά της.

Επόμενη στάση Έδεσσα, και συγκεκριμένα ένα πέρασμα από τους καταρράκτες και το υπέροχο σημείο που βρίσκονται, μια βόλτα που ανταμείβει όποιον αποφασίζει να απολύσει το καφεδάκι του εκεί.  Πίσω από τον Μεγάλο Καταρράκτη έχει ένα σπήλαιο μικρό, σαν έκπληξη.

Αφού διανυκτερεύσαμε στη Νάουσα, περάσαμε από την Εδεσσα και συνεχίσαμε για μια επίσκεψη στα λουτρά Πόζαρ. Όμορφο τοπίο, αξιοσημείωτο φυσικό φαινόμενο, όμως  λίγο θορυβώδες παραπάνω για εμένα. Δεν τρελάθηκα. Διανυκτερεύσαμε στο χωριό Όρμα.

Στη διαδρομή σταματήσαμε αρκετές φορές σε σημεία που μας έκαναν εντύπωση και θέλαμε να εξερευνήσουμε. Φτάσαμε στο Νυμφαίο Φλώρινας. Ένα πολύ ξεχωριστό χωριό σε υψόμετρο 1.350μ, η αρχιτεκτονική του θυμίζει ελάχιστα άλλα χωριά της Ελλάδας και η ομορφιά του πολύ ιδιαίτερη. Επισκεφτήκαμε το Περιβαλλοντικό κέντρο Αρκτούρος, όπου γνωρίσαμε τις αρκούδες που φιλοξενούνται στο καταφύγιο μετά από τη διάσωσή τους. Η ιστορία της κάθε καφέ αρκούδας είναι πολύ λυπητερή αφού προέρχονται από συνθήκες  αιχμαλωσίας και βασανιστηρίων. Μάθαμε πολύ χρήσιμες πληροφορίες για το πως ζουν, τρέφονται και εντάσσονται στο φυσικό τους περιβάλλον με τη βοήθεια των ανθρώπων του καταφυγίου. Διανυκτερεύσαμε στον Ξενώνα Εντερνέ και το προτείνω γιατί η ιδιοκτήτρια αγαπάει τη δουλειά και η φιλοξενία ήταν κάτι που νιώσαμε έντονα. Βόλτα στη Φλώρινα, μια πόλη με έντονα χρώματα και χαμόγελα.

Πρέσπες. Η Λίμνη που φιλοξενεί εκατοντάδες ήδη πουλιών και φυτών αλλά και πολλά ήδη ψαριών. Η Μεγάλη Πρέσπα είναι η μεγαλύτερη λίμνη των Βαλκανίων και ανήκει στην Ελλάδα, στα Σκόπια και στην Αλβανία.  Περπατήσαμε στη γέφυρα και φτάσαμε στον Άγιο Αχίλλειο όπου κάναμε μια πολύωρη στάση για παιχνίδι και φαγητό.   Τελευταία στάση για διανυκτέρευση στην Καστοριά. Το καλοκαίρι συνεχίστηκε με πολλές βουτιές και παιχνίδι.